Jakie felgi aluminiowe pasują do Jaguara S-Type?
Na początek trochę historii
Firma Jaguar doskonale znana z produkcji samochodów sportowych i limuzyn została założona przez Brytyjczyka Williama Lyonsa w 1922r. Początkowo działalność funkcjonowała pod nazwą Swallow Sidecar Company. W pierwszych latach firma zajmowała się produkcją bocznych wózków motocyklowych. Pierwszy model samochodu S.S. 100 został wyprodukowany w 1938r. Był to samochód sportowy osiągający maksymalną prędkość w granicach 160 km/h. W 1945r. zmieniona została nazwa firmy z powodu złych skojarzeń z II Wojną Światową dotychczasowego skrótu firmy S.S. Brytyjski producent przyjął nową nazwę JAGUAR pochodzącą od największego kota Ameryki. W latach 50 - tych Jaguar zaangażowany w sportową rywalizację na torze wypuścił model MARK VII. W latach 60 - tych właściciel William Lyons przejął firmę Daimler Motor Company zajmującą się dostarczaniem pojazdów na brytyjski dwór królewski. W tym okresie nastąpił przełom w produkcji Jaguara. Rozpoczęto produkcję samochodów luksusowych i w 1961r. pojawił się flagowy model Jaguara E-type. Model ten napędzany był dwu-gaźnikową jednostką napędową o pojemności 3,4l. generującą moc rzędu 183KM, która pozwoliła rozpędzić pojazd do 200 km/h przy czym pierwszą setkę E-type osiągał w zaledwie 10 sek. W 1989r. marka Jaguar została sprzedana a nowym nabywcą stał się Ford. Pod wodzą Forda pojawiły się nowe modele Jaguara tj. S-Type, X-type oraz XK. W latach 2000-2004 spróbowano również swoich sił w formule 1 zakładając team Jaguar Racing. W 85 wyścigach zespół ten zdobył zaledwie 49 ptk. Największym sukcesem teamu Jaguara było dwukrotne zdobycie 3 miejsca. W 2004 roku team został przejęty przez Red Bulla Racing. Niestety w dobie amerykańskiego kryzysu przypadającego na rok 2008 brytyjska marka została nabyta przez indyjski koncern Tata. Koncern ten zerwał z klasyczną stylistyką poprzedników i m.in. dzięki wyprodukowaniu siódmego modelu XJ marka notuje stały wzrost sprzedaży.
Opis modelu S-Type
Linia nadwozia S-type produkowanego w latach 1999 -2008 jest dobrze znana, gdyż przy projektowaniu tego samochodu wzorowano się na modelach produkowanych już w latach 60-tych. Są tu więc zastosowane okrągłe reflektory, płaska pokrywa bagażnika oraz charakterystyczne przetłoczenia maski. Piękne klasyczne kształty nadwozia zapraszają do zobaczenia Jaguara od środka. Luksusowego charakteru wnętrza zawdzięczamy jasnej tapicerce oraz desce rozdzielczej z drewnianymi elementami. Standardowo Jaguar S-type wyposażony jest w 6 poduszek powietrznych, 2 strefową klimatyzację, komputer podróżny, tempomat, a także 17 calowe felgi aluminiowe. Dla bardziej wygodnych i wymagających osób, lubiących nowatorskie rozwiązania producent S-type oferuje elektryczne sterowanie fotelami z możliwością ich podgrzania, elektrycznie składaną roletę przeciwsłoneczną, czujnik parkowania tyłem, automatyczne wycieraczki szyb oraz system nawigacji satelitarnej. Ciekawym rozwiązaniem jest pamięć ustawienia kolumny kierownicy. Po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki kierownica ustawia się w pozycji ułatwiającej wysiadanie z auta, natomiast po odpaleniu silnika kierownica wraca do poprzedniego ustawienia. Pod maską pracuję prawdziwy gentlemen. Charakteryzuje się cichą pracą osiągając bardzo dobre parametry. Silnik o pojemności 2,7l. V6 bi-turbo generujący moc 205 KM i maksymalny moment obrotowy 435 Nm.
W 2002 i 2004 roku auto przechodziło lifting polegający na modyfikacji przedniego zawieszenia (dla uzyskania lepiej trakcji i trwałości), zmianie wyglądu m.in. atrapy chłodnicy, reflektorów, tylnej klapy oraz zderzaka, a pokrywa silnika została wykonana z aluminium.
Kierowcy zasiadający za kierownicą tego pojazdu chwalą go za klasyczny design, świetne wyposażenie i niezwykły komfort. Nic wiec dziwnego, że w latach swojej produkcji był godnym rywalem dla Audi, BMW czy Mercedesów.
Od strony technicznej do tego auta można założyć felgi o parametrach:
rozmiary: 16 - 19 cali;
rozstaw śrub: 5x108;
odsadzenie (ET): 40 - 50;
otwór na piastę 63.4 mm lub większy (z pierścieniami centrującymi).