Szybkie wyszukiwanie
Wpisz nazwę szukanego przedmiotu
coś powiedzieć
Nic nie znaleziono.
Przeglądarka nie jest obsługiwana.
Pierwowzorem koncepcyjnym Mazdy 3 drugiej generacji był prototyp o takiej samej nazwie. Pod względem wizualnym projektanci nie dokonali wielkiej modyfikacji pozostając przy sprawdzonych rozwiązaniach z pierwszego wydania tego modelu.
Konstrukcyjnie samochód ten korzysta także na tej samej platformie podłogowej C1, która jest efektem współpracy koncernów Ford, Mazda i Volvo. Ponownie także model zaoferowany z nadwoziami sedan oraz hatchback. Do wyraźnych różnic między obiema generacjami należą większe gabaryty nowszej wersji.
Wpisz nazwę szukanego przedmiotu
Mazda 3 drugiej generacji, wprowadzona na rynek w 2008 roku, to popularny kompaktowy model klasy C, który z powodzeniem konkuruje z takimi europejskimi rywalami jak Ford Focus czy Volkswagen Golf. Ten model, najczęściej spotykany w wersji hatchback, zyskał popularność dzięki atrakcyjnemu designowi, niskiej awaryjności i przyjemnym wrażeniom z jazdy. Mazda 3 II została oparta na platformie C1, wspólnej z Fordem, i jest nieco większa niż poprzednik, choć przestrzeń we wnętrzu jest raczej standardowa, a bagażnik hatchbacka ma pojemność 340 litrów.
Wnętrze Mazdy 3 II jest wykończone solidnymi materiałami, chociaż niektóre elementy, jak niewielkie wyświetlacze systemu audio i komputera, mogłyby być bardziej nowoczesne. Silniki dostępne w Polsce obejmowały wersję 1.6 o mocy 105 KM, dwulitrowe jednostki o mocy 150 i 151 KM oraz sportowy wariant MPS z silnikiem 2.3 o mocy 260 KM, wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu dla lepszego przeniesienia napędu. Dostępne były również silniki diesla o mocy od 109 do 185 KM. W 2011 roku Mazda 3 przeszła delikatny lifting, który obejmował zmiany w zderzakach, poprawione zawieszenie, ulepszone wyciszenie oraz nową automatyczną skrzynię biegów.
Mazda 3 drugiej generacji zyskała opinię jednego z najmniej awaryjnych modeli w swojej klasie, choć użytkownicy czasami zgłaszają problemy z korozją. Sportowa wersja MPS wyróżnia się charakterystycznym dużym wlotem powietrza na masce, służącym do chłodzenia intercoolera, co podkreśla dynamiczny charakter pojazdu i pozwala cieszyć się mocą 260 KM, zapewniającą wyjątkowe wrażenia z jazdy.
Boxed:
Sticky Header:
Sticky Add To Cart
Sticky Footer:
Font: