Szybkie wyszukiwanie
Wpisz nazwę szukanego przedmiotu
coś powiedzieć
Nic nie znaleziono.
Przeglądarka nie jest obsługiwana.
Citroen to marka, która razem z Peugeotem jest filarem Grupy motoryzacyjnej PSA. Jej założycielem był francuz Andre Citroen, który rozpoczął swoją działalność na początku XX. Stało się to po jednej z wizyt w Polsce, gdzie miał okazję zapoznać się z technologią kół zębatych, które dzięki daszkowemu uzębieniu bardzo wolno się zużywały. Na początku wytwarzał właśnie stalowe koła zębate, które w późniejszym czasie posłużyły jako motyw przewodni logotypu. Działalność rozwijała się bardzo prężnie oferując m.in. komponenty dla branży motoryzacyjnej. Produkcja samych pojazdów rozpoczęła się dopiero po I wojnie światowej.
Citroena charakteryzowało odważne i wizjonerskie podejście, które przełożyło się na nowatorskie procesy produkcyjne w jego fabryce, czy zapewnianie pracownikom opieki społecznej, co nie było wówczas powszechną praktyką. Citroen spotkał się nawet w USA z Henrym Fordem, innym wizjonerem motoryzacyjnym i dobrze wykorzystał wiedzę jaką zdobył podpatrując metody produkcyjne w zakładach Forda.
Ambicja Citroena nie ograniczała się tylko do produkcji aut "na swoim podwórku". W 1928 roku dogadał się z polskim rządem co zaowocowało powstaniem w przeciągu dwóch lat montowni pojazdów pod nazwą Polskie Towarzystwo Samochodów Citroen. Funkcjonował także sklep z częściami i serwis aut Citroena. Działalność ta przetrwała tylko do 1932 roku, a gwoździem do jej trumny był kryzys gospodarczy i zwrócenie się polskiego rządu w stronę współpracy z Fiatem.
Przełomowym rokiem w historii tej firmy okazał się 1974. Trudna sytuacja finansowa i kryzys na rynku skłoniły większościowego akcjonariusza w postaci koncernu Michelin do połączenia Citroena z Peugeotem. W ten oto sposób powstał koncern motoryzacyjny PSA, który funkcjonuje do dzisiaj.
Felgi aluminiowe zgodne montażowo z modelami aut tego producenta posiadają takie same parametry jak podobne modele Peugeota. W autach obu marek charakterystyczne jest stosowanie śrub o płaskich osadzeniach. Starsze modele niższych klas mają piasty z rozstawem śrub 4x108, natomiast nowsze modele i wyższe klasy posiadają co do zasady rozstaw 5x108. Średnica kołnierza piasty wynosi w nich zawsze 65.1 mm.
Szczegółowe dane o rozmiarach i listę modeli felg zobaczysz po wyborze danych posiadanego auta z poniższego menu.
Wpisz nazwę szukanego przedmiotu
Citroën to francuska marka samochodowa o bogatej historii i niezwykłych innowacjach. Oto kilka ciekawostek, które przybliżą wyjątkowe osiągnięcia tej marki:
Założyciel marki, André Citroën, rozpoczął swoją działalność od produkcji zębatek o charakterystycznym skośnym wzorze, który później stał się inspiracją dla logo Citroëna. Ten podwójny szewron do dziś widnieje w emblemacie marki.
Citroën Traction Avant, zaprezentowany w 1934 roku, był pierwszym masowo produkowanym samochodem z napędem na przednie koła. Rozwiązanie to poprawiło stabilność i przyczepność, rewolucjonizując konstrukcję samochodów i inspirując wielu innych producentów.
Model DS, wprowadzony w 1955 roku, zyskał przydomek „bogini” (w języku francuskim „déesse” oznacza boginię). Ten futurystyczny samochód wyróżniał się hydropneumatycznym zawieszeniem, które zapewniało niezwykły komfort jazdy oraz możliwość regulacji prześwitu.
Włoski koncern dostarczył papieżowi Pawłowi VI specjalnie zaprojektowany DS. Był to pierwszy „papamobile” marki Citroën, przygotowany na miarę, z dodatkowymi funkcjami dostosowanymi do potrzeb papieża i jego ochrony.
Model 2CV, czyli popularna „kaczka,” powstał w 1948 roku jako ekonomiczny, prosty samochód przeznaczony dla mas. Miał umożliwić jazdę w każdych warunkach, a jego celem było przewożenie dwóch osób oraz kosza jajek po polnych drogach, bez ich uszkodzenia.
Citroën ma imponujące osiągnięcia w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC), w tym liczne tytuły mistrzowskie zdobyte przez legendarnego Sebastiena Loeba. Model C4 WRC dominował na trasach przez wiele lat, przynosząc marce międzynarodowy sukces.
Ten producent zaskoczył świat, reklamując swoje samochody na wieży Eiffla w latach 20. XX wieku. Użyto aż 250,000 żarówek do oświetlenia napisu „Citroën,” co uczyniło markę jedną z najlepiej rozpoznawalnych we Francji.
Citroën SM, luksusowy model z początku lat 70., wyróżniał się nie tylko luksusowym wyposażeniem, ale także wyjątkową aerodynamiką. Był jednym z pierwszych samochodów z reflektorami skrętnymi, które podążały za torem jazdy.
W 1982 roku marka wprowadziła model BX, który wykorzystywał w dużym stopniu plastikowe elementy, aby zmniejszyć wagę pojazdu i poprawić jego osiągi. Był to nowoczesny krok w stronę efektywności i ekonomii paliwowej.
Modele Citroëna, takie jak DS czy CX, oferowały zaawansowany system hydrauliczny, który obsługiwał zarówno hamulce, zawieszenie, jak i wspomaganie kierownicy. Innowacyjne rozwiązanie zapewniało niezrównany komfort jazdy i precyzję prowadzenia.
Citroën to marka, która wyróżnia się odważnym podejściem do technologii i unikatowym wzornictwem, co zjednuje jej wielu miłośników na całym świecie.
Boxed:
Sticky Header:
Sticky Add To Cart
Sticky Footer:
Font: