Szybkie wyszukiwanie
Wpisz nazwę szukanego przedmiotu
coś powiedzieć
Nic nie znaleziono.
Przeglądarka nie jest obsługiwana.
Ford to marka z korzeniami w USA. Należy do tzw. wielkiej trójki motoryzacyjnej z Detroit (Chrysler, General Motors, Ford). Działalność tej firmy rozciągnięta jest jednak na wiele kontynentów, gdzie oferuje modele pojazdów często mocno odmiennych od tego, co jest znane na macierzystym rynku.
Koncern ten zawdzięcza swój początek Henry'emu Fordowi, który z dzisiejszej perspektywy jest jednym z największych wizjonerów w dziedzinie motoryzacji. Pierwszy silnik spalinowy skonstruował mając zaledwie 15 lat. W dalszym etapie rozwoju kariery został jednym z założycieli Detroit Cadillac Company. Założyciel tej marki był także pierwszym producentem, który opracował i wprowadził w życie produkcję w formie linii produkcyjnych.
Koncern motoryzacyjny Ford w obecnych warunkach rynkowych nie ma już tak wielkiej pozycji jak w przeszłości. Do Forda należy tylko jeszcze marka Lincoln, produkująca luksusowe modele na rynku amerykańskim. W przeszłości koncern ten był właścicielem m.in. marek Aston Martin, Daimler, Jaguar, Land Rover, a także Volvo, które w 2010 r. przeszło pod władanie chińskiego koncernu Zheijang Geely Holding Group.
Charakterystyczne parametry dla felg aluminiowych pasujących montażowo do większości modeli Forda to rozstaw śrub 5x108 z otworem na piastę 63.4 mm. Te same parametry znajdują się w zdecydowanej większości modeli marki Volvo.
Kliknij w nazwę posiadanego modelu i zobacz naszą ofertę:
Wpisz nazwę szukanego przedmiotu
Ford, marka znana ze swoich innowacji i wyścigowego dziedzictwa, skrywa w swojej historii wiele interesujących faktów, które mogą zaskoczyć niejednego miłośnika motoryzacji. Oto kilka ciekawostek, których mogłeś jeszcze nie znać:
Choć słynne stwierdzenie Henry'ego Forda sugeruje, że Model T był dostępny wyłącznie w kolorze czarnym, nie jest to do końca prawdą. Początkowo Model T oferowany był w kilku kolorach, a czarny stał się dominujący dopiero później, ponieważ szybko schnął, co przyspieszało produkcję.
Ford, z modelem Focus, odniósł więcej zwycięstw w WRC (World Rally Championship) niż jakakolwiek inna marka, co uczyniło go liderem tego prestiżowego wyścigu. To pokazuje siłę tej marki w świecie rajdów i motorsportu.
W latach 60. zespół Lotus poprosił Forda o silnik do Formuły 1, a ten zlecił to Cosworthowi. Tak powstał legendarny silnik Cosworth DFV, używany przez wiele zespołów F1. Silniki Cosworth łączą się też z modelem Sierra, jednym z najbardziej pożądanych przez fanów sportowych modeli Forda.
Model GT40 został zaprojektowany specjalnie po to, aby rywalizować z Ferrari w legendarnym wyścigu Le Mans, co zakończyło się spektakularnym sukcesem. W 1966 roku Ford GT40 zajął całe podium w tym wyścigu, co przeszło do historii jako jedno z najważniejszych zwycięstw marki.
Od lat 70. koncern wprowadził linię sportowych modeli RS, które stały się ikoną tuningu i sportowych osiągów. Modele oznaczone jako RS są znane z wyższej mocy i agresywnego designu, a w przypadku wielu modeli RS felgi aluminiowe były standardem.
Gdyby ustawić wszystkie wyprodukowane przez Forda samochody jeden za drugim, mogłyby one dziesięć razy okrążyć Ziemię. To dowód na popularność i skalę produkcji tej marki.
Model T z 1911 roku miał zmienny gaźnik i regulowany zapłon, dzięki czemu mógł pracować zarówno na benzynie, jak i na paliwie alkoholowym, co czyniło go pojazdem niezwykle nowatorskim, nawet w dzisiejszych czasach.
Sierra Cosworth RS500 odnosiła tak duże sukcesy w wyścigach samochodów turystycznych, że inni producenci skarżyli się na dominację Forda. W wyniku tego FIA wprowadziła zakaz stosowania turbosprężarek w tego typu wyścigach, a zasada ta obowiązywała aż do 2010 roku.
Ford to nie tylko marka samochodów, ale symbol innowacji i motoryzacyjnych przełomów, które pozostawiły trwały ślad w historii.
Boxed:
Sticky Header:
Sticky Add To Cart
Sticky Footer:
Font: