w3c

w3c

zastosowanie pierścieni dystansowych w felgach

Sportowy wygląd samochodu można uzyskać dokonując w swoim samochodzie różnych przeróbek. Jednym ze sposobów jest zwiększenie rozstawu kół przez zastosowanie pierścieni dystansowych przy felgach aluminiowych.

NASZA FIRMA NIE ZAJMUJE SIĘ SPRZEDAŻĄ DYSTANSÓW DO FELG. PROSZĘ TRAKTOWAĆ PONIŻSZY ARTYKUŁ JEDYNIE INFORMACYJNIE.

Dobór odpowiednich pierścieni nie odbywa się w sposób przypadkowy. Powszechnie zdarza się, że to samo auto, ale posiadające różne wersje silnikowe wymagają zastosowania innych pierścieni dystansowych. Można spotkać na rynku dystanse uniwersalne, ale nawet one nie dają się zastosować do wszystkich modeli aut. Ich wielkość jest często okupiona mniejszą wytrzymałością. Dobrze jest w tym przypadku sięgnąć po produkty sprawdzonych firm. Będziemy mieli w tedy pewność, że pierścienie są dobrze wyważone i przy dłuższej eksploatacji nie pojawią nam się drżenia na kierownicy.

 

Dobór dystansu do danego samochodu jest też uzależniony od konstrukcji samej piasty. Felgi są montowane do piasty na dwa sposoby. Mogą być przykręcane śrubami, jak i przymocowane nakrętkami do szpilek znajdujących się w piaście.

 

                   pierścienie zmieniające rozstaw kół

 

Pierścienie dystansowe przelotowe przystosowane są do przykręcania koła za pomocą śrub/nakrętek w fabrycznie wykonane miejsca. Posiadają one mniejsze szerokości i wpływają na zwiększenie rozmiaru osi o 30-40 mm. Jeżeli dobrany dystans przelotowy jest na tyle szeroki, że nie wystarcza seryjny pierścień centrujący, wtedy posiada on własny. Należy też pamiętać, iż w tym przypadku bardzo często będzie potrzeba użycia dłuższych śrub lub szpilek. Gwint elementu łączącego powinien wkręcać się w piastę minimum 10-12 mm przypadku małych i 15 mm w przypadku większych poszerzeń.

 

Powyższe dystanse są dedykowane do aut o małych mocach seryjnych lub do uzyskania małych zmian w rozstawie kół.

 

Pierścienie dystansowe adapterowe przykręca się do seryjnych otworów montażowych w piaście, a felgę w nowe miejsca, znajdujące się w dystansie. Takie rozwiązanie wykazuje większą wytrzymałość, co jest szczególnie istotne przy dynamicznych skrętach, ostrym hamowaniu czy ruszaniu. W tym przypadku poszerzenia mogą dochodzić do 40 mm na stronę. Gdy taki rozstaw kół nie jest jeszcze wystarczający, takie pierścienie dystansowe można wykonać na specjalne zamówienie.

 

Ograniczeniem szerokości dystansów jest także konstrukcja auta oraz przepisy drogowe. Dla bezpieczeństwa jazdy, koła muszą mieć możliwość swobodnych skrętów, a zgodnie z przepisami felgi nie mogą wystawać poza obrys karoserii.

 

Przeczytaj także:

odsadzenie (ET) w felgach aluminiowych

wytyczne doboru alufelg

Boxed:

Sticky Add To Cart

Font: