w3c

w3c

Problem z odkręcaniem śrub przy felgach aluminiowych. Sposoby na "zapieczone" śruby

Problem z odkręcaniem śrub przy felgach aluminiowych

Dlaczego trudno odkręcić śruby?

Możemy spotkać się z sytuacją, gdy stalowe śruby, którymi zamocowano nasze felgi aluminiowe stawiają opór przy próbie odkręcenia uniemożliwiający nawet wykonanie tej operacji. Co zrobić w takim przypadku?

Najczęstszą przyczyną takiego stanu rzeczy jest rozszerzalność cieplna inna dla stali, a inna dla aluminium oraz procesy zachodzące na styku tych dwóch metali wywołane wpływem temperatury i wilgoci. Gdy nie jesteśmy w stanie odkręcić elementów mocujących felgi aluminiowe podczas operacji zmiany koła, może to znaczyć, że zostały one wkręcone, właśnie przy zimnej feldze i rozgrzanej tarczy hamulcowej. Inna przyczyna takiego stanu rzeczy może wynikać z użycia zbyt dużego momentu dokręcenia np. za pomocą klucza pneumatycznego.

Jak odkręcić zapieczone śruby?

mocowanie felgi do piasty

Przy dokręcaniu śrub/nakrętek mocujących felgi aluminiowe do piasty najlepiej odczekać, aż oba te elementy będą miały tą samą temperaturę. Unikamy w ten sposób powstawania naprężeń w przypadku, gdy aluminiowa felga zostanie przykręcona do rozgrzanej tarczy hamulcowej i nagrzeje się dopiero podczas jazdy.

Odkręcanie najlepiej przeprowadzać używając do tego celu klucza krzyżakowego, który w porównaniu ze zwykłym kluczem do kół umożliwia uzyskanie większego momentu siły. Do takiego klucza warto zastosować przedłużkę, która zwiększy siłę obrotową.

Jak przeciwdziałać problemom z odkręcaniem śrub?

Aby zapobiegać zapiekaniu się śrub/nakrętek w gniazdach aluminiowych felg można nasmarować wcześniej powierzchnię zarówno elementu łączącego jak i otwór w feldze bezbarwnym denaturatem. Stosowanie denaturatu barwionego nie jest zalecane, gdyż może pozostawić na felgach brzydkie plamy. Możemy spotkać się z sugestią mechaników, by gwint śruby posmarować przed wkręceniem niewielką ilością smaru ŁT43. W ten sposób z pewnością unikniemy zapiekaniu się śrub. Warto w tym przypadku pamiętać, że gdy już przykręcimy śruby trzeba usunąć dokładnie nadmiar smaru wyciśnięty spomiędzy elementów złącznych. W przeciwnym wypadku, gdy kurz z drogi połączy się ze smarem powstanie bardzo brzydka czarna plama.

Mamy nadzieję, że powyższy artykuł pomoże w rozwiązaniu Twojego problemu, a gdy będziesz potrzebował nowych felg aluminiowych do swojego samochodu, zapraszamy do skorzystania z naszej oferty. Poniżej kilka przykładowych modeli alufelg, które mamy w sprzedaży:

Related Products

Boxed:

Sticky Add To Cart

Font: