W dniach 16.05-22.05.2024 kontakt telefoniczny z naszą firmą będzie utrudniony. Bardzo prosimy o kontakt drogą mailową: sklep@felgido.pl

w3c

w3c

Jak powstają felgi aluminiowe. Opis procesu produkcyjnego

Jak powstają felgi aluminiowe

Felgi aluminiowe to same korzyści dla naszego samochodu. Wpływają na uatrakcyjnienie jego wyglądu oraz komfort jazdy, gdyż są sztywniejsze od stalówek oraz wykonuje się je z dokładnością do 0,3 mm (dla felg stalowych jest to 0,7 mm). A jak dokładnie powstają?

NASZA FIRMA NIE PRODUKUJE FELG ALUMINIOWYCH. PROSZĘ TRAKTOWAĆ TEN ARTYKUŁ TYLKO INFORMACYJNIE.

Metoda niskociśnieniowa

Jeśli twoje markowe felgi aluminiowe nie kosztowały powyżej 2 000 PLN za sztukę to jest prawie pewne, że zostały wyprodukowane dzięki zastosowaniu odlewu niskociśnieniowego. Dlaczego właśnie w ten sposób? Jest kilka przesłanek popularności i przewagi tej metody nad innymi rozwiązaniami (kuciem, odlewem wysokociśnieniowym, czy grawitacyjnym).

hala z felgami

Korzystając z tej metody uzyskuje się odlew odznaczający się dobrą jakością przy umiarkowanym koszcie produkcji. Nie istnieją także żadne ograniczenia w możliwym do uzyskania finalnym kształcie obręczy.

W pierwszym etapie powstawania nowej felgi aluminiowej trzeba wykonać projekt modelu oraz dzięki symulacji komputerowej sprawdzić jego wytrzymałość i rozkład sił. Następnie wykonuje się formę odlewu oraz próbną serię felg w celu przeprowadzenia na nich testów wytrzymałościowych. Jeśli wszystko przebiegnie powiodło można rozpocząć produkcję seryjną.

Proces produkcji metodą niskociśnieniową

Odlew

Cała tajemnica produkcji felg aluminiowych tą metodą polega na wywieraniu niewielkiego ciśnienia strumieniem powietrza - na ciekłe aluminium - podczas procesu wykonywania odlewu. Sprzyja to lepszemu wypełnianiu formy przez metal. Po wystygnięciu odlew felgi jest poddawany pobieżnym oględzinom zewnętrznym pod względem występowania wad powierzchniowych, które mogą mieć niekorzystny wpływ na trwałość produktu. Jeśli wady takie nie zostaną stwierdzone, bada się także strukturę wewnętrzną odlewu w urządzeniu rentgenowskim. Jeśli nie ma zastrzeżeń co do jakości odlewu, felgi trafiają na początek linii obróbki.

Obróbka cieplna i maszynowa

Teraz należy wykonać tzw. sztuczne starzenie. Polega to na wygrzewaniu odlewu w wysokiej temperaturze, a następnie powolnym schładzaniu. Proces ten wpływa na twardość i utrwalenie właściwości mechanicznych. Po zakończeniu obróbki cieplnej przychodzi pora na obróbkę maszynową. Właśnie w tym etapie nawierca się otwory montażowe oraz usuwa pozostające jeszcze nierówności i zadziory. Po umyciu przy użyciu myjki automatycznej felgi trafiają na stanowisko obróbki ręcznej, gdzie dokonuje się ostatecznego szlifu.

Lakierowanie

Przygotowane w ten sposób obręcze ze stopów lekkich pokrywa się trzema warstwami lakieru. Powłoka odpowiadająca za kolor felgi aluminiowej może przybierać dosłownie każdą barwę. Najpopularniejszymi wykończeniami są srebrny, czarny, czarny matowy, grafit lub biały, ale w ofercie producentów felg możemy też spotkać wiele innych ciekawych kolorów obręczy.

Przeczytaj również:

kto w Polsce produkuje felgi aluminiowe

jaką wartość mają chińskie felgi

parametry montażowe felg aluminiowych

Modele felg aluminiowych, które przeniosą wygląd wizualny Twojego auta w inny wymiar:

Related Products

Boxed:

Sticky Add To Cart

Font: