Polscy kierowcy doceniają jakość i elegancję kół produkowanych ze stopów aluminium. Zauważamy drastyczny spadek felg stalowych na rzecz obręczy aluminiowych.
Felgi z „second hand’u” to wydatek dużo mniejszy od kupna obręczy nowych. Z tego też powodu wielu kierowców decyduje się właśnie na ich zakup. Powstaje pytanie, czy nabywanie takich felg faktycznie jest opłacalne?
Felgi aluminiowe to nabytek dający dużo radości nabywcy, ale również bardzo kosztowny. By radość taka trwała długo i nie przerodziła się w rozpacz z powodu utraty nowych kół, warto zapewnić sobie spokojny sen i zaopatrzyć się w zestaw śrub antykradzieżowych.
Felgi stalowe opisuje kilka parametrów, które decydują o przydatności montażowej felg do zastosowania w danym modelu samochodu.
Nie jest niespodzianką, że okres zimowy ma negatywny wpływ na felgi, czy to stalowe czy aluminiowe. Większa ilość dziur w jezdni, sól, piasek, są to czynniki, które ułatwiają uszkodzenie obręczy koła w zimie, niezależnie od tego, z czego jest wykonana.
Kierowcy (szczególnie młodzi) z tuningowym zacięciem szukają różnych sposobów, by w miarę tanim kosztem „odpicować” swoją brykę. Cel jest jeden: jak najbardziej wyróżnić auto z tłumu. Jednym z ciekawszych sposobów jest wypolerowanie felg aluminiowych.
Dekielek to mały plastikowy kołpaczek znajdujący się w centralnej części felgi aluminiowej. Stanowi on estetyczne wykończenie felgi. Spełnia także ważną rolę w postaci ochrony piasty przed dostaniem się tam wszelkiego brudu.
Pomalowanie zacisków na czerwono to taki drobiazg, element tuningu pomagający w efektownym wyglądzie kół samochodowych. W poniższym artykule podpowiadamy jak powinno się odpowiednio do tego zabrać.
Rozglądając się za felgami aluminiowymi, które poprawią wygląd naszego auta, możemy natknąć się na ofertę felg skręcanych. Nie jest to tanie rozwiązanie, ale też nie w każdym samochodzie takie felgi będziemy mogli zastosować.
Przy felgach aluminiowych możemy zmieniać rozmiar opon i felg nawet o kilka rozmiarów. Po co się to robi i jak robić to z głową?