Słysząc hasło "włókno węglowe" najczęściej na myśl przychodzi nam niezwykle trwały materiał. Producenci felg samochodowych poszukując nowych metod produkcji nie mogli nie skorzystać z możliwości jakie daje ten materiał.
Przebicie opony na drodze zdarza się bardzo rzadko, ale zawsze trzeba brać taką ewentualność pod uwagę. A co zrobić, gdy nam się to przydarzy? Możemy męczyć się z wymianą koła, albo przywrócić je do używalności za pomocą "łatki w sprayu".
Postanowiliśmy przerobić oryginalne felgi aluminiowe od Citroena. Trafiły na 'warsztat' ze względu na to, że mają bardzo klasyczny / pospolity, pięcioramienny design.
Felgi aluminiowe jako element koła przyjmują na siebie wszelkie nieczystości jak pył z klocków hamulcowych, sadzę i osad ze ścierających się opon, piach, sól drogową w okresie zimy, smołę i wiele innych. Mycie felg aluminiowych, wbrew pozorom nie jest taką prostą czynnością.
Kupując nowe felgi aluminiowe otrzymujemy zazwyczaj w komplecie zestaw montażowy zawierający śruby/nakrętki i pierścienie centrujące. A co, jeśli nabędziemy felgi z 'drugiej ręki' i o elementy montażowe musimy zadbać sami?
VariFit to patent wprowadzony przez koncern Tiger Sports Wheels, producenta takich marek jak TSW oraz TSR. Jest to system pływających otworów montażowych umożliwiających montaż jednej felgi na piasty samochodów posiadających różne rozstawy śrub.
Zmiana felg stalowych na felgi aluminiowe jest pierwszym i najważniejszym krokiem w procesie „upiększania" samochodu. Wybór odpowiedniego modelu felg aluminiowych ma decydujący wpływ na ostateczny rezultat tuningu.
Jedną z podstawowych wytycznych przy prawidłowym dopasowaniu felg aluminiowych do danego pojazdu jest zgodność średnicy piasty z otworem centralnym w obręczy. Niestety nie ma ustalonego standardu odnośnie tego, jaka średnica piasty występuje w samochodach.
Alufelgi zwyczajowo posiadają wybite wszystkie ważne parametry - związane z rozmiarem i budową - na wewnętrznej stronie ramion. Wyjątkiem od tej reguły mogą być felgi aluminiowe OE
Każda dziedzina życia obfituje w zmiany trendów. Patrząc na rynek felg aluminiowych mamy do czynienia ze zmianami upodobań na ukształtowanie ramion, czy sposobu wykończenia powierzchni (polerowanie, kolorystyka).