Kierowcy (szczególnie młodzi) z tuningowym zacięciem szukają różnych sposobów, by w miarę tanim kosztem „odpicować” swoją brykę. Cel jest jeden: jak najbardziej wyróżnić auto z tłumu. Jednym z ciekawszych sposobów jest wypolerowanie felg aluminiowych.
Dekielek to mały plastikowy kołpaczek znajdujący się w centralnej części felgi aluminiowej. Stanowi on estetyczne wykończenie felgi. Spełnia także ważną rolę w postaci ochrony piasty przed dostaniem się tam wszelkiego brudu.
Pomalowanie zacisków na czerwono to taki drobiazg, element tuningu pomagający w efektownym wyglądzie kół samochodowych. W poniższym artykule podpowiadamy jak powinno się odpowiednio do tego zabrać.
Rozglądając się za felgami aluminiowymi, które poprawią wygląd naszego auta, możemy natknąć się na ofertę felg skręcanych. Nie jest to tanie rozwiązanie, ale też nie w każdym samochodzie takie felgi będziemy mogli zastosować.
Przy felgach aluminiowych możemy zmieniać rozmiar opon i felg nawet o kilka rozmiarów. Po co się to robi i jak robić to z głową?
Jedną z cech felg aluminiowych, odróżniających je od obręczy stalowych, jest ich uniwersalność montażowa. Oznacza to, że jeden komplet felg o określonych parametrach może być zamontowany na wielu modelach samochodów.
Z założenia dobór kół stalowych realizuje się na takich samych zasadach, jak w przypadku kół z aluminium, ale w rzeczywistości wytyczne są troszeczkę inne.
Decyzja o typie montowanych obręczy to wybór pomiędzy względami ekonomicznymi a estetycznymi. Felgi stalowe odznaczają się trwałością i niską ceną zakupu, natomiast aluminiowe są zdecydowanie ładniejsze
Felga kuta to taka, która nie uszkodzi się podczas natrafienia na głęboką dziurę w jezdni. Takie obręcze wykuwa się z aluminium sprasowanego pod naciskiem 30 000 ton. Czy super-trwałość to ich jedyna zaleta?
Wielu kierowców szukających felg aluminiowych do swojego samochodu zastanawia się nad znaczeniem i najlepszą wartością parametru ET nowych kół. Czy faktycznie ten parametr jest tak ważny?