Jedną z cech felg aluminiowych, odróżniających je od obręczy stalowych, jest ich uniwersalność montażowa. Oznacza to, że jeden komplet felg o określonych parametrach może być zamontowany na wielu modelach samochodów.
Z założenia dobór kół stalowych realizuje się na takich samych zasadach, jak w przypadku kół z aluminium, ale w rzeczywistości wytyczne są troszeczkę inne.
Decyzja o typie montowanych obręczy to wybór pomiędzy względami ekonomicznymi a estetycznymi. Felgi stalowe odznaczają się trwałością i niską ceną zakupu, natomiast aluminiowe są zdecydowanie ładniejsze
Felga kuta to taka, która nie uszkodzi się podczas natrafienia na głęboką dziurę w jezdni. Takie obręcze wykuwa się z aluminium sprasowanego pod naciskiem 30 000 ton. Czy super-trwałość to ich jedyna zaleta?
Wielu kierowców szukających felg aluminiowych do swojego samochodu zastanawia się nad znaczeniem i najlepszą wartością parametru ET nowych kół. Czy faktycznie ten parametr jest tak ważny?
Czy zastanawialiście się kiedyś jak to się dzieje, że ze stopu metalu w postaci masy o nieokreślonym kształcie powstaje rzecz, która w tak elegancki, a nie rzadko wręcz ekstrawagancki sposób upiększa nasze auto, dodając mu blasku i oryginalnego charakteru?
Możemy spotkać się z sytuacją, gdy stalowe śruby, którymi zamocowano nasze felgi aluminiowe stawiają opór przy próbie odkręcenia uniemożliwiający nawet wykonanie tej operacji. Co zrobić w takim przypadku?
Jak w każdej dziedzinie życia i przemysłu obserwujemy różnego rodzaju trendy. W przypadku felg aluminiowych zmieniają się upodobania związane z kształtem ramion, czy kolorystyką
Na pierwszy rzut oka osiągnięcie mniejszej wagi felgi aluminiowej związane może być z koniecznością zmniejszenia ilości użytego materiału kosztem wytrzymałości i trwałości takiej obręczy. Na szczęście nie jest to jedyny sposób
Tuning to w dosłownym tłumaczeniu z języka angielskiego „dostrajanie”. Dostrajanie polegające na ulepszaniu podzespołów samochodu, jak również na poprawianiu jego wyglądu.